از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان...
 
علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
پنج شنبه 2 آذر 1396برچسب:, :: 20:1 ::  نويسنده : صادق

 

از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان

رفع بوی پیاز از دهان

از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان به چه شکل است؟ پیاز و سیر محتویات خوشمزه و محبوبی هستند که تاثیر به سزایی در مزه غذا دارند. خصوصا سیر، با فواید سلامتی در ارتباط است ، از درمان پای ورزشکاران گرفته تا کاهش خطر انواع خاصی از سرطان. با این حال، مصرف پیاز و سیر سبب ایجاد بویی نامطبوع می گردد. زمانی که بوته سیر یا پیاز ، بریده یا خرد می شود ، ترکیب آلیل متیل سولفید ازاد می گردد . زمانی که این ترکیب خورده شود، توسط جریان خون جذب می گردد و به دنبال آن بویی نامطبوع برای تعریق و تنفس حاصل می گردد. با این حال، راهکارهایی برای از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان وجود دارد.

روش اول:
از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان با تغذیه

۱- خوردن میوه.

بوی سیر دهان

ویژگی های مشابهی که سبب اکسیداسیون ( قهوه ای شدن پوست میوه هنگام رسیدن) میوه میگردد، میتواند با بوی بد سیر و پیاز مقابله کند. خصوصا میوه هایی نظیر سیب، گلابی، الو، هلو، زردالو، الو سیاه، انگور، البالو و بادمجان.

۲- خوردن سبزیجات

از بین بردن بوی سیر

سبزیجات خاصی از قبیل اسفناج، کاهو و گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در مقابله با بوی بد سیر و پیاز دارند. این سبزیجات را با وعده های غذایی پر از سیر و پیاز میل نمایید.

۳- افزودن گیاهان به غذا

رفع بوی سیر دهان

ریحان و جعفری از جمله گیاهانی هستند که در مقابله با بوی بد سیر و پیاز موثرند. این دو گیاه را به غذای خود بیفزایید یا بعد از مصرف سیر و پیاز، اندکی جعفری بجوید.

۴- غذای خود را با نان میل کنید

رفع بوی پیاز از دهان

کربوهیدرات موجود در نان، علاوه بر اثار جانبی، با بوی نامطبوع سیر و پیاز هم مقابله میکند. خوردن نان یا سایر کربوهیدرات ها برای از بین بردن بو، توصیه میشود.

روش دوم:
از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان با نوشیدنی

۱- نوشیدن چای سبز

رفع بوی پیاز از دهان

چای سبز شامل پلی فنول است، ترکیبات شیمیایی گیاهی که سبب خنثی شدن ترکیبات سولفوری ازاد شده در سیر و پیاز میشوند. انتی اکسیدان های موجود در چای سبز نیز برای مقابله با بوی بد سیر و پیاز موثر هستند.

۲- نوشیدن یک لیوان شیر

از بین بردن بوی پیاز دهان

شیر نیز برای مقابله با بوی بد سیر و پیاز بسیار موثر است. شیر ، بوی نامطبوع دهان را کاهش میدهد.

۳- نوشیدن نوشیدنی های اسیدی با پی هاچ کمتر از ۶/۳

رفع بوی پیاز از دهان

اب لیمو شیرین، لیمو ترش، گریپ فروت و قره قوروت همانند بسیاری از نوشیدنی های غیر الکلی در کاهش بوی نامطبوع سیر و پیاز موثرند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان